Konsultacja
Menu Icon

Основне меню не знайдено.

+48884807400 Konsultacja

+48884807400

Konsultacja

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

PODMIOTU LECZNICZEGO

AURORA MEDICAL SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

§ 1

Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin organizacyjny podmiotu medycznego („Regulamin”) ustanawia się dla podmiotu leczniczego Aurora Medical Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, wpisanego w dniu 29 sierpnia 2024 r. do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001124170,
  2. NIP 5223309375, REGON 52950141600000 („Podmiot”), prowadzącego jednostkę lokalną „Przychodnia Aurora Medical” (REGON: 52950141600011, ul. Pańska 96, 00-837 Warszawa – „Przychodnia”).
  3. Podmiot jest podmiotem leczniczym działającym na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U. 2011 Nr 112, poz. 654, t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 991 – „Ustawa”).

§ 2

Regulamin

  1. Regulamin stanowi podstawowy dokument organizujący zasady funkcjonowania Podmiotu w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych.
  2. Postanowienia Regulaminu znajdują zastosowanie względem wszystkich osób współpracujących z Podmiotem, niezależnie od formy zatrudnienia oraz wszystkich pacjentów Podmiotów oraz Podmiotów Współpracujących.
  3. Regulamin określa w szczególności:
  4. cele i zadania Podmiotu;
  5. strukturę organizacyjną Podmiotu;
  6. organizację i zadania komórek organizacyjnych Podmiotu oraz warunki współdziałania między tymi komórkami;
  7. rodzaj działalności leczniczej i zakres udzielanych w ramach Podmiotu świadczeń zdrowotnych;
  8. proces udzielania świadczeń zdrowotnych oraz miejsce udzielania świadczeń;
  9. prowadzenie dokumentacji w Podmiocie;
  10. zasady współpracy z personelem Podmiotu oraz Podmiotami Współpracującymi.
  11. Regulamin udostępniany jest przez Podmiot w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych oraz na stronie internetowej Podmiotu.

§ 3

Miejsce i czas udzielania świadczeń zdrowotnych

  1. Siedzibą Podmiotu jest Warszawa.
  2. Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych w ramach Podmiotu jest Warszawa.
  3. W uzasadnionych wypadkach, świadczenia zdrowotne mogą być również udzielane w innych miejscach.
  4. Świadczenia zdrowotne mogą być również udzielane za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności, z użyciem technologii pozwalających na zdalne porozumiewanie się („Tele Porady”). Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności jest miejsce przebywania osób wykonujących zawód medyczny udzielających tych świadczeń.
  5. Świadczenia zdrowotne udzielane są w dniach i godzinach funkcjonowania Podmiotu, które są ustalane i komunikowane na podstawie odrębnych dokumentów.

§ 4

Cel i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych

  1. Podstawowym celem działalności Podmiotu jest udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie specjalistycznej opieki zdrowotnej w zakresie ginekologii i położnictwa, które służą zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia oraz prowadzeniu profilaktyki zdrowotnej przez osoby do tego uprawnione na podstawie obowiązujących przepisów prawa, ze szczególnym uwzględnieniem przestrzegania praw pacjenta oraz stosowaniu właściwych metod diagnostycznych i leczniczych zgodnie z obowiązującymi standardami.
  2. W ramach działalności Podmiotu świadczone będą ambulatoryjne świadczenia zdrowotne.
  3. Ambulatoryjne świadczenia zdrowotne udzielane przez Podmiot obejmują świadczenia z zakresu ginekologii i położnictwa, w szczególności obejmujące:
  • Badania profilaktyczne;
  • Leczenie chorób ginekologicznych;
  • Leczenie objawów menopauzy;
  • Wykładanie i usuwanie spirali domacicznych;
  • Diagnozę i leczenie zakaźnych chorób ginekologicznych;
  • Diagnozę chorób sromu i szyjki macicy za pomocą kolposkopii;
  • Biopsję endometrium i szyjki macicy;
  • Leczenie zaburzeń cyklu miesiączkowego;
  • Poradnictwo w zakresie antykoncepcji;
  • Planowanie ciąży;
  • Stymulacja owulacji pod kontrolą folikulometrii;
  • Przeprowadzanie USG miednicy mniejszej;
  1. W Podmiocie mogą być realizowane również inne działania mające na celu promocję zdrowego trybu życia. Działania tego rodzaju nie stanowią świadczeń zdrowotnych w rozumieniu przepisów Ustawy.

§ 5

Zasady udzielania świadczeń zdrowotnych

  1. Świadczenia zdrowotne w ramach działalności Podmiotu udzielane są wyłącznie przez osoby wykonujące zawody medyczne oraz spełniające wymagania kwalifikacyjne określone w odrębnych przepisach.
  2. Świadczenia zdrowotne udzielane są odpłatnie, według cen wynikających z cennika świadczeń zdrowotnych, stanowiącego załącznik do Regulaminu i jego integralną część. Podmiot nie udziela świadczeń zdrowotnych refundowanych przez Narodowy Fundusz Zdrowia.
  3. Za udzielone świadczenia zdrowotne, Podmiot wystawia rachunek, w którym na wniosek pacjenta wyszczególnia zrealizowane procedury medyczne.
  4. Opłatę za udzielone świadczenia zdrowotne uiszcza się w formie gotówkowej w Przychodni lub bezgotówkowej na rachunek bankowy Podmiotu.
  5. Świadczenia zdrowotne udzielane są w terminie uzgodnionym z pacjentem.

§ 6

Zasady współdziałania z innymi podmiotami leczniczymi

  1. Podmiot może współpracować w zakresie świadczonych na rzecz pacjentów usług z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą posiadającymi adekwatne kompetencje („Podmioty Współpracujące”) na podstawie zawartej w tym celu umowy o współpracy.
  2. W szczególności, Podmiot może udostępniać Podmiotom Współpracujące pomieszczenia, wyposażenie, infrastrukturę oraz świadczyć usługi niezbędne do udzielania świadczeń zdrowotnych w granicach z zakresu zdefiniowanego w § 4 ust. 3 powyżej.
  3. Podmioty Współpracujące udzielają świadczeń zdrowotnych we własnym imieniu, działając na własne ryzyko.
  4. Współdziałanie odbywa się z poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.

§ 7

Dokumentacja medyczna

  1. Podmiot prowadzi oraz udostępnia dokumentację medyczną dotyczącą osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, z zapewnieniem ochrony danych osobowych zawartych w dokumentacji.
  2. Udostępnienie dokumentacji medycznej pacjentów osobom uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów następuje na podstawie decyzji Kierownika Przychodni, z zachowaniem poufności i ochrony danych osobowych.
  3. Administratorem danych osobowych pacjentów oraz innych osób, których dane są przetwarzane jest Podmiot. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych są zawarte w Polityce ochrony danych osobowych stanowiącej załącznik do Regulaminu i jego integralną część, dostępnej w placówkach Spółki oraz opublikowanej na stronie internetowej Podmiotu.
  4. Podmiot nie pobiera opłat za wydanie dokumentacji medycznej na pierwszy wniosek pacjenta. Ponowne udostępnienie dokumentacji medycznej poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów, kopii, wydruków albo na informatycznym nośniku danych podlega stosownym opłatom. Wysokość opłat określa cennik usług administracyjnych stanowiący załącznik do Regulaminu i jego integralną część.
  5. Dokumentację udostępnia się w następujących trybach:
  6. do wglądu w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych;
  7. w formie kopii, wyciągów, odpisów, wydruków;
  8. za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej;
  9. na informatycznym nośniku danych.
  10. Jeśli przemawiają za tym szczególne względy, w szczególności znaczna obszerność dokumentacji medycznej, Podmiot może ograniczyć możliwość jej udostępnienia do trybów, o których mowa w § 7 ust. 4 pkt 1, 3 i 4 powyżej.

§ 8

Struktura organizacyjna Podmiotu

  1. W ramach Podmiotu wyodrębnia się jednostki funkcyjne służące realizacji poszczególnych celów, w szczególności udzielania świadczeń zdrowotnych w zakresach poszczególnych specjalizacji medycznych.
  2. Poszczególne jednostki funkcyjne Podmiotu oraz osoby wykonujące pracę bądź świadczące usługi w ramach tych jednostek, obowiązane są do współdziałania dla zapewnienia sprawnego, efektywnego i zgodnego z prawem funkcjonowania podmiotu leczniczego pod względem diagnostyczno-leczniczym i administracyjno-gospodarczym.
  3. Wyodrębnia się następujące jednostki funkcyjne:
  4. Poradnia ginekologiczno-położnicza;
  5. Pracownia USG.
  6. Podmioty Współpracujące podlegają pod jednostki funkcyjne zgodnie z zakresem udzielanych świadczeń zdrowotnych.
  7. Działalnością każdej z jednostek funkcyjnych kieruje zarząd Podmiotu, będący kierownikiem podmiotu leczniczego w rozumieniu art. 2 ust. 2 pkt 1 Ustawy („Kierownik”).
  8. Kierownik tworzy, łączy, reorganizuje i likwiduje jednostki funkcyjne Podmiotu.
  9. W szczególności, w zależności od potrzeb, Kierownik może tworzyć działy, sekcje, pracownie i samodzielne stanowiska pracy ustalając jednocześnie ich pozycję oraz sposób podporządkowania w obrębie statutowej struktury organizacyjnej.
  10. W celach doradczych w zakresie ogólnego nadzoru nad jakością i bezpieczeństwem udzielanych w ramach Podmiotu świadczeń zdrowotnych powołuje się kierownika medycznego („Kierownik Medyczny”), będącego lekarzem posiadającym uprawnienia do wykonywania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zawodu lekarza oraz ważny wpis w Centralnym Rejestrze Lekarzy Naczelnej Izby Lekarskiej. Zakres obowiązków i kompetencji Kierownika Medycznego określa umowa.

§ 9

Sekretariat

  1. Prace Podmiotu od strony administracyjnej wspiera Sekretariat.
  2. Do zadań pracowników Sekretariatu należy:

organizacja oraz nadzór nad prawidłowością obsługi pacjentów w Przychodni;

  1. udzielanie pacjentom kompetentnych i wyczerpujących informacji o dniach i godzinach pracy lekarzy i innych jednostek funkcyjnych, a także obowiązujących przepisach w zakresie działalności Podmiotu;
  2. rejestrowanie pacjentów poprzez zgłoszenia osobiste, telefoniczne lub osoby inne;
  3. dbałość o bezpieczne i higieniczne warunki pracy;
  4. dbałość o należyte użytkowanie i stan techniczny sprzętu znajdującego się w lokalach będących miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych;
  5. dbałość o prawidłowe i terminowe rozliczanie zrealizowanych świadczeń, pobieranie opłat za realizowane w Podmiocie świadczenia zdrowotne;
  6. wykonywanie innych zadań zleconych przez Kierownika, Kierownika Medycznego bądź osoby przez nich do tego upoważnione;
  7. kontakt telefoniczny z pacjentami, zapisywanie pacjentów na wizyty, dopełnianie formalności związanych z zapisywaniem pacjentów oraz informowanie o zakresie i zasadach udzielania świadczeń zdrowotnych.

§ 10

  • Postanowienia końcowe
  • W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie znajdują przepisy prawa powszechnie obowiązującego;
  • Integralną część Regulaminu stanowią następujące załączniki:
  • Informacja o prawach pacjenta;
  • Procedury zapobiegające zakażeniom i chorobom zakaźnym;
  • Procedury zabezpieczania dokumentacji i systemów ich przetwarzania;
  • Polityka ochrony danych osobowych;
  • Cennik świadczeń zdrowotnych;
  • Cennik usług administracyjnych.
  • Regulamin w niniejszym brzmieniu wchodzi w życie z dniem
  • 19 listopada 2024 r.
  • Wszelkie zmiany Regulaminu wymagają formy pisemnej oraz zatwierdzenia zgodnego z zasadami reprezentacji wynikającymi ze wpisu do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego. Zmiany Regulaminu publikuje się i podaje do wiadomości w Przychodni niezwłocznie po ich zatwierdzeniu.

§ 11 Reklamacje i przenoszenie wizyt

  1. Procedura składania reklamacji:
  • Pacjent ma prawo złożyć reklamację dotyczącą świadczonych usług medycznych.
  • Reklamacja powinna być sporządzona na piśmie i złożona w jeden z następujących sposobów:
  • Osobiście w rejestracji przychodni.
  • Za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@aurora-medical.pl.
  • Pocztą na adres przychodni: ul. Pańska 96, 00-837 Warszawa.
  • Reklamacja powinna zawierać:
  • Imię i nazwisko pacjenta oraz dane kontaktowe.
  • Szczegółowy opis sytuacji, która jest przedmiotem reklamacji.
  • Oczekiwania pacjenta w związku z reklamacją (np. zwrot kosztów, dodatkowe świadczenie itp.).
  • Reklamacje są rozpatrywane w terminie 14 dni roboczych od daty ich otrzymania. Wynik rozpatrzenia zostanie przekazany pacjentowi pisemnie lub w innej uzgodnionej formie.
  1. Przenoszenie wizyt opłaconych:
  • Pacjent ma prawo przenieść opłaconą wizytę jeden raz bez dodatkowych opłat.
  • Kolejne przeniesienie tej samej wizyty wiąże się z utratą opłaty wniesionej za tę wizytę.
Scroll to Top